Loma-Kolin talvipyöräilyreitti (ei käytössä)

Reitti on 6 kilometrin pituinen rengasreitti, joka on merkitty maastoon punaisilla nauhoilla ja kylteillä. Reitti on vaativuudeltaan helppo, haastavimmat nousut ovat lopussa ladun vierellä ja reitin lopussa. Reitin voi ajaa myös pimeällä, nauhoissa on heijastimet.

Reittikuvaus:

Talvipyöräilyreitti lähtee osoitteesta Hiekkaniementie 2 (Loma-Koli.fi -vuokraamo). Tämän jälkeen reitti seurailee Käränkälammen rantaa helppoa tienpohjaa pitkin. Pian Kortelahdentien ylityksen jälkeen Häkinniementieltä käännytään pienemmälle metsäpolulle. Polun lopussa käännytään jyrkästi oikealle helpolle tiepohjalle, jota pitkin ohitetaan Frisbeegolfrata, latu ja vanhat Loma-Kolin rinteet. Loma-Kolin rinteiden parkkipaikalta tehdään pieni kierros vanhan leirintäalueen kautta ja jatketaan metsään pienemmälle polulle. Sähkölinjan alta käännytään jyrkästi oikealle tiepohjalle. Mustarintasen tietä pitkin ajetaan mökkialueen keskeltä, ja  Kärännäntien ylityksen jälkeen ajetaan ladun vieressä. Pyörille on lanattu oma ura ladun vasemmalle puolelle, ethän aja ladulla. Pyöräilyreitti jatkaa suoraan pienelle polulle kun latu kääntyy oikealle sillan alle. Satamatien ylityksen jälkeen jatketaan pientä polkua takaisin Loma-Koli.fi-vuokraamon pihaan, jossa on myös kahvila. Reitin ylläpidosta vastaa Kolin Matkailuyhdistys.

Reittikartta on trailmap.fi palvelussa:

Huomioithan, että Kolin kansallispuiston alueella ei saa ajaa pyörällä. Parhaat ajomaastot löytyvät Loma-Kolilta.